Zdrowe odżywianie zasady


Warning: file_get_contents(http://whitedotseo.com/dpl.php?u=https://rezerwaty-podkarpackie.pl/zdrowe-odywianie-zasady.html&h=959315b9fe01e55c03f7e15785508c74): failed to open stream: HTTP request failed! HTTP/1.0 404 Not Found in /home/lina8/domains/rezerwaty-podkarpackie.pl/public_html/wp-content/plugins/wds_links/wds_links.php on line 91

Warning: file_get_contents(http://whitedotseo.com/bnr.php?t=html&wbl=yes&aid=131222): failed to open stream: HTTP request failed! HTTP/1.0 404 Not Found in /home/lina8/domains/rezerwaty-podkarpackie.pl/public_html/wp-content/plugins/wds_links/wds_links.php on line 273

Organizm potrzebuje kilkunastu ważnych elementów, aby poprawnie działać. Jednym z nich jest dostarczanie odpowiednich składników odżywczych, zawartych w codziennych posiłkach. Jednak nie jest to takie proste, aby cieszyć się dobrym zdrowiem należy odżywiać się zgodnie z kilkoma regułami dotyczącymi częstotliwości spożywanych posiłków i ich rodzaju.

Istotne jest, aby spożywać posiłki kilka razy dziennie. W ciągu dnia zaleca się spożycie pięciu posiłków. Trzech większych oraz dwóch mniejszych w stylu przekąski. Lepiej jest zjeść mniej kilka razy w ciągu dnia niż np. dwa razy, a mieć pełny talerz. Niektórzy jedzą zgodnie z powiedzeniem, że śniadanie powinno być królewskie, obiad książęcy, a śniadanie żebracze. Jest w tym powiedzeniu odrobina prawdy, co do wielkości posiłków, ale nie co do ich liczby. Kolacja rzeczywiście lepiej by była najmniej obfitym posiłkiem danego dnia. Niektórzy są zdania, że w ogóle powinno się zrezygnować z tego posiłku, lub spożywać go najpóźniej o 18. Jednak prawda jest taka, że małą kolację powinno się spożywać maksymalnie 4 godziny przed pójściem spać. Czyli jeżeli ktoś prowadzi nocny styl życia i chodzi spać po północy, to ostatni posiłek może zjeść nawet około godziny 20.

Posiłki powinny być nie tylko systematyczne, lecz także zasobne w najważniejsze składniki odżywcze. Należy pamiętać, by jeść dużo warzyw oraz owoców, redukować niepotrzebne węglowodany i tłuszcze. Dietetycy doradzają też picie dużej ilości płynów w ciągu dnia. Organizm potrzebuje ok. 2 litrów płynów na dobę. Jednak pamiętajmy, że płyny to nie tylko to, co pijemy, przyjmujemy je także z normalnym jedzeniem.

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*