Zdrowe odżywianie zasady

[Głosów:0    Średnia:0/5]

Organizm potrzebuje kilkunastu ważnych elementów, aby poprawnie działać. Jednym z nich jest dostarczanie odpowiednich składników odżywczych, zawartych w codziennych posiłkach. Jednak nie jest to takie proste, aby cieszyć się dobrym zdrowiem należy odżywiać się zgodnie z kilkoma regułami dotyczącymi częstotliwości spożywanych posiłków i ich rodzaju.

Istotne jest, aby spożywać posiłki kilka razy dziennie. W ciągu dnia zaleca się spożycie pięciu posiłków. Trzech większych oraz dwóch mniejszych w stylu przekąski. Lepiej jest zjeść mniej kilka razy w ciągu dnia niż np. dwa razy, a mieć pełny talerz. Niektórzy jedzą zgodnie z powiedzeniem, że śniadanie powinno być królewskie, obiad książęcy, a śniadanie żebracze. Jest w tym powiedzeniu odrobina prawdy, co do wielkości posiłków, ale nie co do ich liczby. Kolacja rzeczywiście lepiej by była najmniej obfitym posiłkiem danego dnia. Niektórzy są zdania, że w ogóle powinno się zrezygnować z tego posiłku, lub spożywać go najpóźniej o 18. Jednak prawda jest taka, że małą kolację powinno się spożywać maksymalnie 4 godziny przed pójściem spać. Czyli jeżeli ktoś prowadzi nocny styl życia i chodzi spać po północy, to ostatni posiłek może zjeść nawet około godziny 20.

Posiłki powinny być nie tylko systematyczne, lecz także zasobne w najważniejsze składniki odżywcze. Należy pamiętać, by jeść dużo warzyw oraz owoców, redukować niepotrzebne węglowodany i tłuszcze. Dietetycy doradzają też picie dużej ilości płynów w ciągu dnia. Organizm potrzebuje ok. 2 litrów płynów na dobę. Jednak pamiętajmy, że płyny to nie tylko to, co pijemy, przyjmujemy je także z normalnym jedzeniem.

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*